2017. március 22.

Új esetekkel érkezett meg a 2017-2020. évekre a Case Book



A Case Bookot, magyarul az Esetkönyvet azért adja ki négyévente, a szabálykönyvhöz illeszkedően a World Sailing, hogy segítse a vitorlázókat abban, hogy a versenyszabályokat világszerte egységesen alkalmazzák. A frissített Case Bookot a korábbiak mellett öt új esettel bővítve a napokban tették közzé.
A Case Book elkészítéséért a szervezetben a feladattal megbízott munkacsoport felelős, amely a szabályokat behatóan ismerő szakemberekből áll. Az előkészített eseteket, csakúgy mint a versenyszabályok módosításait is, minden esetben a World Sailing Tanácsa bírálja el. Az előző kiadáshoz képest számos esetet aktualizáltak vagy a szemléletességet szem előtt tartva újrafogalmaztak. A könyv felépítése az eddigiekhez hasonló: az első részben az értelmezések kivonatai olvashatók a vonatkozó szabályok sorrendjében, majd a teljes leírások a második részben következnek, 1-től számozva. Megjegyzendő, hogy korábbi törlések miatt foghíjas a számozás. Az esetek többsége korábbi valós, a 70.1 vagy a 70.2 szabály szerinti fellebbezéssel vagy döntés-megerősítési kérelemmel záruló szituációkat írnak le, az újabbak fiktív vagy feltételezett tények alapján kérdés-válasz formában szerkesztettek (ezek gyakran Q&A-k voltak fiatalkorukban).

A 2017-2020. évekre érvényes World Sailing Case Book ide klikkelve tölthető le... A könyv elektronikus változata elérhető a World Sailing alkalmazásban is.

A bejegyzés folytatásában rövid összefoglalókkal adok ízelítőt a friss Case Book öt vadonatúj esetéből.
A 136. eset a korai rajtokkal kapcsolatos orvoslati kérelmek elbírálásának szempontjairól ír. Csakúgy mint más esetekben, az óvási bizottságnak itt is különböző súllyal kell figyelembe vennie a bizonyítékokat. Általánosságban elmondható, hogy a rajtvonal megfigyelésével megbízott versenyrendezőségi tagok bármelyik versenyzőnél jobb pozícióban vannak ahhoz, hogy eldöntsék, hogy egy hajó túl korán rajtolt vagy megfelelően visszatért, mielőtt elrajtolt. Az eset mind versenyzők, mind versenyrendezők és versenybírók számára rendkívül hasznos, és remélhetőleg segít korlátozni a sokszor értelmetlen orvoslati kérelmek sorát.
A 137. eset a megújult összeférhetetlenség meghatározás és a kapcsolódó 63.4 szabály értelmezését támogatja. Az eset mellé javaslom megismerni az M függelék 2.3 ajánlását is, amely szintén az összeférhetetlenség jelentőségének értékelését segíti.
A 138. eset nagy jelentőséggel bír az óvási bizottságok számára. Segít ugyanis eligazodni a 2. és a 69. szabályok közötti különbségtételben és konkrét példákkal szemlélteti a 69. szabály (Helytelen magatartás) terjedelmét. Szorosan kapcsolódik a témához a 139. eset, amely példákkal segíti az óvási bizottságokat abban, hogy mikor helyénvaló egy 69. szabály szerinti eljárásról akár a nemzeti hatóság, akár a World Sailing felé jelentést készíteni. Általánosságban akkor, amikor a tevékenység vagy a büntetés hatálya az eseményen túlnyúlik.
Az új Case Bookot a 140. eset zárja. Az olyan U és fekete lobogós rajtokhoz kapcsolódó orvoslati kérelmek elbírálásában nyújt segítséget, amikor egy hajó egy másik hajó szabálysértése miatt lesz korai rajtos. Arra számítok, hogy sokan meg fognak lepődni a tartalmán, ezért ezt mindenképp ajánlom olvasásra és értelmezésre mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése